Czarny Kamień Styczeń 2005

Czarne : Wojtek Wieczorek 3D
Białe : Krzysztof Bożek 1D

Ruch czarnego (19) jest możliwy tylko dzieki łamaczu drabinki w (1). Solidne połączenie białego w (24) jest złe, ponieważ biały musi zagrać lekko uniemożliwiając czarnemu zdobycie profitu (atakując 3 białe kamienie).

Biały powinien wydłużyć w (2) wymuszając solidne łączenie w (3) oraz zrobić lekki shape zagraniem w (4). Taki rezultat lekko faworyzuje białego ponieważ jest to doskonały przykład "spliting atack"

Kolejna sekwencja ruchów jest dość naturalna aż do shimari białego w (14). Biały zbyt szybko chciał zbudować teren i przez to stracił inicjatywe w centrum. Biały zamiast shimari powinien :

Czarny ma kiepska sytuacje poniewaz musi wzmocnić swojego smoka zanim będzie próbował inwazji w rogu. Biały grając w (2) Zyskuje inicjatywe w centrum która jest decydująca w grze, w której o wyniku zadecyduje potyczka pomiędzy dwomami "smokami".

Zagranie białego (4) to overplay, ponieważ biały musi najpierw wzmocnić swoją grupe w centrum nim spróbuje ryzykowną inwazje w strefe wpływów czarnego. Cała sekwencja faworyzuje czarnego ktory zyskał duży teren na dolnej bandzie oraz ogromne wpływy na górną bande, biały wzamian tego zbudował grupe za pare punktów na prawej bandzie.

Sekwencja od Bialego (2) do Czarnego (15) jest gwoździem do trumny białego. Czarne wpływy na górną bandę zamieniły się w ogromny teren. Koniec gry.

 

BADUK | tomasz.slazok@go.art.pl

DalejWsteczspis tresci